hungariansurfer

Kísérlet arra, hogyan lehet egy tenger nélküli ország lakójából szörfös, nemcsak a neten... meg egy kis ez, az, főleg lila.

Kicsen Portás

2009.06.16. 02:25 bazsd

Most előadhatnám magam, h milyen kúl gáj vagyok, mert három nappal a szigetre érkezésem után máris van munkám, igaz, ami épp csak egy kicsivel jobb, mint a potáta kollektingelés. Valójában fostam mint állat, hogy miként lesz a dolog itt, ugyanis kb. 1000 fonttal a zsebemben (NatWest számla) érkeztem, gondolván, ez elég. Aztán nézek albit és munkát, addig meg kipróbálom St. Helier-ben a Guest House-okat.

Szerdán érkeztem, és még aznap este a szállás közelében egy bolt kirakatában láttam albhirdetéseket. Gondoltam, első körben szállás, aztán meló. Másnap beugrottam a használtcikk-kereskedésként és compúterjavítóként is üzemelő boltba, ahol kaptam egy címet. A pecó viszonylag jó helyen volt, viszonylag olcsó (94 font/hét+rezsi), csakhogy le kellett volna perkálnom összesen közel 500 fontot! (300 font kaukciónak, 94 lakbérre és újabb 94 a boltosnak, mert általában egyheti lakbér a közvetítői díj). Vagyis első körben ugrott volna a büdzsém fele, és bevétel még nem is volt. Ugyanakkor, mint kiderült az évnek ebben a szakaszában nagyon nehéz egy főre szobát találni, pláne, ha az a valaki nem kvalifikált, vagyis nem él itt 5, jobb esetben 12 éve. Ilyenkor sok a vendégmunkás, akik ált. egy szobát keresnek. Az árak meg inkább 100 font felett kezdődnek (per hét)! Jó árnak tűnt.

Node, két út maradt lényegében: 1. vagy kiveszem a szobát és a büdzsém fele apad, de viszonylagos biztonságban kereshetek melót, még kb. két és fél hétig, mert a szoba csak tíz nap múlva vált volna elérhetővé, addig meg kb. 30 fontos napi áron geszthauzozhattam volna. Így hamar eljött volna az az idő, hogy választanom kell, két hét után felmondom a kecót, ha nincs munka, és talán még lesz pénzem repjegyre vissza, vagy kitartok még egy hetet, hátha akad vm, ha nem, akkor stoppal és úszva vissza szeretett H-ba. 2. Marad a Guest House, amíg találok melót, és lesz bevétel, és utána keresek albit. Így elsőre jobban fogy a pénzem, de rugalmasabban tudok lépni. Ha St. Helierben maradok, és vidéken akad munka, akkor újabb kiadási tétel a közlekedés. Elkezdtem járni a várost, kérdezősködtem boltokban, h van-é üresedés, bementem munkaerő közvetítő irodákba, és a helyi Social Service-be (SS) is. Ez lényegében egy társbiztosítási és munkakeresést segítő intézmény, egyben.

Van egy netes adatbázisuk, mint UK-ben a Job Centereknek, ahol rákereshettem kategóriánként melókra, majd azokat ki is nyomtathattam, plusz vittem egy alap angol önéletrajzot, amit eredetileg egy angolos még tavaly átnézett, és én meg az SS-ben megmutattam egy kedves hivatalnok hölgynek, hogy ugyan már segítsen felturbózni. Segített, kijavította a saját hibám mellett az angolos illető bakijait is. Úgyhogy született egy új angol önéletrajzom, mind formailag, mind tartalmilag, Mindez barátságos légkörben, ingyenes nyomtatási lehetőséggel párosulva. Volt valaki hazánkban munkanélküli hivatalban? Ég és föld az otthoni, budapesti és ez!

Szal, már csütörtökön elkezdtem hívogatni a kutyanyelvekre kinyomtat melóhelyeket, minden infó rajtuk, hogyan jelentkezhetek, kit hívjak, mennyi a lé, adnak-é szállást, stb. Kiderült, utóbbi kettőt egyszerre is meg lehet oldani, pecó és meló egyben! Ezek az opciók kapták a priort, pénteken délután is hívtam egy hotelt, kértek életrajzot, broadband azonnal a gépre, mondták, ha megy a CV, még aznap hívnak, húsz perc múlva ment is át a helyi erő segítségével elkészített kvájet impresszív személyiség összefoglalóm, másnap szombaton kis csiticseti a menágerrel, ma, vasárnap pedig meló, de inkább ismerekedés, mert délben kezdtem, és mivel kevés vendég volt küldtek is egykor hédrezni. Ami jó alkalom volt tovább tanulmányozni a helyi tájszólást.

Most tehát mosogatok (Kitchen Porter) a Las Charrieres hotelben, ami kezdetnek egész kiváló, nem a hihetetlen bérezés, és az elősosztályú ellátás (szállás, plusz kaja) miatt, hanem mert lényegében nem sok felelősséggel (Na ez ma már nem igaz, lesz is belőle poszt sztem), de azért némivel mégiscsak, kell melóznom, de már nem egy négyszemélyes krumpli farm szállodába bezsúfolva. Plusz, itt aztán télleg kell az angolt használni, én vagyok az egyedüli magyar. Van itt mindenhonnan arc, lengyel, bolgár, román, német, angol, francia (igen, ő az egyik szakács).

Egyébként közel a farm, ahol melóztam, tegnap be is ugrottam meglátogatni ex-kollégáimat és még Lambert papába is belefutottam. Nem mondom, hogy nagy welcome hug-ra számítottam, de az öreg télleg nem tagadta meg önmagát, és rögtön szekálni kezdett, de ennek az is lehet az volt az oka, hogy a kirúgott lengyel traktoristák megint ott voltak a farmon meglátogatóban, és ismét suttyó részegen.

Biztos, hogy lesznek problémák, azok mindig vannak emberek közt, de az alapfelállás nagggggyon kalssz! A menáger hölgy, Carinne közölte, hogy ingyé használhatunk minden cuccot a hotelben, úgy mint teniszpálya, uszoda, szauna, jakuzzi és wifi is van, de az korlátozott. Közölte, hogy fontosnak tartják,hogy a személyzet jól érezze magát, mert akkor fognak jól melózni. Tapasztaltatok valaha ilyet otthon? Úgy értem, ahol nemcsak mondták, hanem valóban biztosítottak erre lehetőséget?!

A nevekkel még bajban vagyok, egyszerre kéne most vagy 22 arcot ismernem, de asszem, Alen, a gondnok, vagy mi, mesélte, hogy vannak közös kiruccanások és Barbeque (BBQ), és télleg, látszik is a személyzeten, hogy jól összeszokott csapat, nekem is mindenki segített eddig (érdekes, látják, ha minél hamarabb belejövök a dologba, akkor az az ő munkájukat is segíti!)

(..) Egy nap alatt teljesen megváltozott a jersey szemléletem, amellett, hogy saját erőből kikapartam ezt, szerencsés is vagyok, mint megtudtam vagy negyven életrajz érkezett a hotelbe, és Carinne interjú közben tíz perc után feltette a kérdést, h mikortól tudnék melózni, azóta hajtás, betanítás, és nagy csiticsetelés a végén. Rejtő kocsmája ismét nyitva!
 

17 komment

Címkék: meló szerencse opciók kicsenportás

A bejegyzés trackback címe:

https://hungariansurfer.blog.hu/api/trackback/id/tr501187982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kÁzmér 2009.06.16. 13:52:57

Balázsom a Zúrban!

Na látom, csak kollégák lettünk - idegenforgalom, jeee! Ráadásul Nagy Elődöd nyomdokaiba léptél munkakörödet tekintve is: szerény személyem is kicsen porterként kezdte Londonban, a greenwich-i Yacht pub-ban! Még a buszsofőrködésig is viheted, fiam! "Tá-tá-tá-tam-taramm-tam-taramm" (Luke, én vagyok az apád!)

kÁzmér 2009.06.16. 13:53:48

Ja és Első! (valamint második is...)

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.06.16. 14:48:19

@Fülí: Miazhogy, eredetlieg a posztba szántam ezt a sztorit:
Egy Manchesterből elszármazott taxis vitt a melóhelyemre (mert vasárnap sovány a buszjárat, magyarán Las Charrieres-be nem jár semmi akkor), és dumáltunk, végül oda lyukadtunk, h legyek taxisofőr, mert betegre kereshetem magam, sőt, ha leteszem a vizsgákat, segít nekem melót találni. Adott telszámot, három év múlva kezdhetek is nála.
Te, fater meg leghamarabb jövő nyáron nyomhatod a buszon a gázpedált, mert a nyár után ritkulnak a járatok, vagyis utána a temporari munkaerőt szélnek engedik (addig is 40 font/óráért tekerheted a kormányt)

kÁzmér 2009.06.16. 17:06:13

@bazsd: 40 font/óra? Ez túl jól hangzik... Nem tévedsz valahol???

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.06.17. 01:13:57

@Fülí: nem, baby, a manchesteri taxis mondta, de sztem még a 14 is jó lenne neked :-)

demizson bobby 2009.06.17. 14:48:50

@bazsd: ne legyünk kishitűek. Ahol 40-et megadnak, ott adnak 42-őt is. Miért elégednénk meg a 14-el?
Más: képeket akarok! De nem ilyen távoli: szarik a sirály, nem látod? szerűeket, hanem nagytotális közelieket, a malátabárról, az ólról, meg a mosodáról.
einc-cvej!

demizson bobby 2009.06.17. 14:52:26

Továbbá: posztban szeretném látni az önéletrajzot, azt hiszem az egy külön kis történet, érdemes lenne.

(Átkozottul nagyszerű ötleteim vannak)


(szegények a szerények)

kÁzmér 2009.06.18. 09:19:02

@bazsd: Aberdeenben a Firt-nél 8 font volt az alapfizu kb és erre jöttek rá az esti, illetve hétvégi pótlékok. Ezért gondolom azt: a 14 font is nagggggyon jó kis órabér lenne. Küld át lécci az ottani buszkampani website-ját! Taxizásra miért kell várni 3 évet? Akkor válsz teljes jogú Jersey munkavállalóvá?

Úri közönség 2009.06.18. 10:10:27

Csatlakozom a fényképkövetelés témájához!
És maga lóg nekem egy telefonnal, ami, tekintve lehetőségeinket, lehet mail is – feltéve, hogy még nem tárgytalan ;-)))

kÁzmér 2009.06.18. 16:08:20

Ja és Bazs, nem jött még a Demkó úr a koriért!
(valamint helyesbítés: az aberdeen-i cégem neve helyesen: First)

demizson bobby 2009.06.18. 22:58:38

@Fülí: nekem aszonta,hogy majd elhozod :)))))
Monnyuk jellemző rá ez a szakmunkás stílus, hogy elviszem, aszt baszok visszahozni, más meg álljon vigyázba, meg egyeztessen, meg menjen utána és telefonálgasson,és szervezze át az életét, csak mert valakinek korizni támadt úri kedve.
Még jó, hogy nyár van, meg hogy nem a fürdőruci kollekciót vitte el.

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.06.19. 01:08:09

@demizson bobby: Látom ipari méretekben megy az észosztás. Valóban Fülest kértem meg a kori leszállítására, csak vhogy átalakult ez az kérés. Nem kérem senkitől sem, h álljon vigyázzba, holnap day off, akkor majd hívom az érintett feleket, mer látom, nélkülem döcög a dolog :-).

allex5 2009.06.19. 01:28:53

hi there :)
when are you surfing for a next time at St.Ouen's? :)
x
A.

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.06.19. 01:37:46

Yesh, I gonna ride at that beach, maybe túmorró, de még egy teniszpartit is letudok Florinnal, mert nagyon gyúrunk már egymásra. Na, a holnapi day off alkalmából peidg posztfrissülés is várható :-).

demizson bobby 2009.06.20. 20:27:58

@bazsd: here comes my guess:
1. E.T.
2. a 5 years old child from India (microsoft outworker)
3. Reincarnation of Alexander Petőfi
4. The last starfighter (1984) us.imdb.com/title/tt0087597/
5. The friendly neighbour who knows the polish chiks from the bar
6. Rent a surf shopkeeper

What do I win?

allex5 2009.06.24. 15:22:39

6. the closest one!
it has something to do with Polish chicks as well though.
:-)
süti beállítások módosítása