hungariansurfer

Kísérlet arra, hogyan lehet egy tenger nélküli ország lakójából szörfös, nemcsak a neten... meg egy kis ez, az, főleg lila.

Létszámellenőrzés

2009.05.16. 22:13 bazsd

A lengyelek mellé még további két keresztet lehet behúzni, és a magyarok mellé másik hármat. Végülis mindenki önszántából lépett le, alapvetően a 9 napos Day Off miatt.

Viszont jött még két portugál és négy újabb lengyel, közülük kettővel melózunk együtt az aratógépen. Az utóbbi öt napban nagyon keményen nyomtuk, napi 12-13 órát toltunk, mindenféle elképesztő természeti csapás közepette. Tegnap olyan körülmények közt melóztunk, amire itthon kiadták volna a piros riasztást. Kb. 70-80 km/h szél, zuhogó eső, geci hideg. Az ujjaimat alig éreztem két kesztyűben, de túlkéltem/-tük. Az időjárás pedig bebizonyította, hogy Jerseyn semmi sem lehetetlen. Egy nap alatt jóformán az összes évszak beköszön ide.

Reggel még két gatyában, egy normál, egy vízálló, vacogunk a furgonban, délelőtt, délután, pedig ha nem vesszük le, berohad a seggünk. A netes időjárás-előrejelzés is szinte teljesen megbízhatatlan. Tegnapelőtt kullogtam potátokollektelve az aratógép után, a sor elején levettem a vízállót – lévén, hogy a kezdeti ködös, párás, taknyos idő után perzselve sütött a nap -, és a végén, ahol a furgonok álltak, bedobtam az ablakon a cuccot.

HIBA volt, mert szükséges pár lépést a kocsi felé akkor tettem meg, amikor Lambert épp jött az öreg Roverével a hegy felől, én pedig nem vettem észre, és elkövettem a kapitális bűnt. Munkaidőben a saját komfortérzetem fokozásával törődtem, és nem a krumplimennyország tökéletesítésével voltam elfoglalva. Így az egész tengerpart, de lehet, hogy a francia vízirendészet is, értesülhetett arról, hogy az öreg farokhosszméregető ismét felhúzta magát valamin.

Egyébként mostanában jóval kevesebbet mutatkozik közöttünk atyapótlékunk – hiszen valójában a szülői szeretet motiválja, amikor erélyes szavakkal, és határozott iránymutatásokkal arra ösztökél, hogy munkánkat minél hatékonyabban végezzük -, és amikor ott van mögöttünk már érezhetően nem teljes meggyőződéből szid bennünket. Tudja, hogy akik eddig megmaradtak, azok valszeg kibírják a végéig.

Ha már gyűrődés, ma menetrendszerűen érkezett a reggeli dermesztő hideg, majd rövid napsütés után a délutáni monszun, de jóval kisebb intenzitással, mint tegnap, és le is tettük kis vödreinket fél kettőkor, hogy állítólag majd hétfőn ismét beléjük kapaszkodhassunk. Ma arra számítottam, hogy a két új lengyel nagyon szét lesz csúszva a tegnapiak után, mert az orkán nemcsak hogy majdnem minket szaggatott le a gépről, hanem jóformán a harvestert is belefújta az óceánba. Az egyik lengyel gyerek pedig vízálló göncöt nélkül vacogta végi a kritikus másfél, két órát, de ma mindketten ott voltak a gépen, csak az egyikük tűnt kicsit kókadtabbnak.

Néha én is beborulok, amikor órákon át csak rohanó krumplikat látok, és még este, egyhelyben állva vagy ülve is érzem a harvester mozgását, mintha egy imbolygó hajón állnék. Meló közben van időm gondolkodni, és terveket szövögetni – csak néha már erőm nincs hozzá. Mindenesetre a holnapi Day Offot az óceán hullámain szeretném kiélvezni. Egy kezdő szörfösnek négykor ideális a dagály.

13 komment

Címkék: időjárás orkán jersey

A bejegyzés trackback címe:

https://hungariansurfer.blog.hu/api/trackback/id/tr511125757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kÁzmér 2009.05.17. 14:41:24

Bazsó, lassan de biztosan "öreg katona" leszel, sergeant Lambert lassan átadhatja neked a marsall-botot! Amúgy volt itt egy Ausztrál csaj, most épp Glasgow-ban él, de nem bírja (ő sem) az ottani klímát! Ennél még Melbourne-ben is faszább!

demizson bobby 2009.05.18. 21:27:44

Balázska azt szeretném a csodálatos hungaribó özenni, hogy gecijau vagy, meg hogy hajráhajrá.
Remélem a sorozat vége valami olyan lesz, hogy Lambipapin áttolatott egy szarvasjános.
Én szerintem már elővettem volna az iskolázottság előtti énemet.
Csabika él még?

demizson bobby 2009.05.18. 21:31:42

figyu B.
lemaradtam a kézi digiről való gépi digire történő átállásra.
hogy van ez? gépi digi micsi?

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.05.18. 21:46:52

@demizson bobby: Ohhh, Bobby elismerő szavai, mintha hájjal kenyegetnének. Lampin még ja, áthajthat egy harvester a maga 20 tonnájával. Egyébként ha nem figyelünk minket is megtalál a gép.
Tegnap kb. 10 cm múlott, hogy nem vizsgáltam meg közelebbről az arató alvázszerkezetét, automata váltós traktor húzza, és úgy suhan a John Deere, mint egy gokart.
Gép digi először asszem három 3-4 volt, de időnként most is kézimunkázunk, csak hogy tudjuk milyen király dolgunk van. De nem sokat csináljuk, mert a gépi hatékonyabb, kb. fél óra alatt van kinn egy tonna potáta a géppel, 5-7 fős személyzettel. Uennyi ember kb. 2-3 órát görnyedne uezért.

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.05.18. 21:52:22

Ja, bocsánat, Csabi, Csab, Patás, Gyadu és Bandi Debrecenből köszönik élnek, és szeretnek dolgozni. Csabi legfőbb gondja most, hogy nincs nettye, mert felfalták a gépét a vírusok, mert eddig még nem használt irtót, van a gépén, csak hát olyan macerás elindítani. Olyan több százas-ezres nagyságrendben hemzsegnek a paraziták a mashinban.

demizson bobby 2009.05.18. 23:48:05

@bazsd: amennyire emlékszem Csabi mindig is nagy IT menáger volt.
Te meg mintha leattá volna pár kilót...,igaz-e?
Van itt lekvár a hüttében...

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.05.19. 00:09:03

@demizson bobby: Ja, Csabi kicsit lazán kezelte ezt az IT-ügyet, és pár kilóval kevesebbel érkezem haza (kb 5 kg), de ha beszámítják, megúszom a repülőn a túlsúlyt, a gép 28-án röpít haza, és remélem, h lesz egy sarok Zuglóban, ahol elalhatok egy iccakát.
Ígérek minden szépet jót, főleg posztolást, ami hazatérve sem szakad meg, majd két hét Hungary után itt folytatódik a sztori, de már nem egy farmon...

demizson bobby 2009.05.19. 00:14:41

@bazsd: nagyon izgi.
Zuglóban zizeg a zug. Úgyis el kell számoljunk az elektristricivel. :d
Hozzad haza a fényképeket.

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.05.19. 00:21:39

Jajj, amit nem ír le a fizumból Lambert, azt elviszi a Villamosművek?!?!
Hé, hé vk nem tud egy potya szállást??? Plíííííííz!!!

demizson bobby 2009.05.19. 00:32:57

@bazsd: csóró kivándorló.
Köldeném az alábbi dal?-szövegrészletet:
"Akinek ez nem tetszik, tényleg, menjen innen el
Na de barátom, nyugodtan, tényleg
Elmész, rájössz, visszajössz, haver vagy
Itt semmiből se csinálunk mi problémát
Szeretjük egymást mint a sárgarépát"

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.05.19. 00:50:33

@demizson bobby: Hát ez van, ha úgy kerested volna meg a lóvét, mint én, minden penijét megbecsülnéd :-). Amúgy meg döntöttem, és a sárgarépa mellett a spenótot, a tök- és a káposztafőzeléket is lelkesen kanalaztam különböző ovis, isis menzákon, ha ez válasz az előbb hivatkozott, általam beazonosíthatatlan előadóra. Biztos új csillagok kerültek a honi égre eme hosszú távollétem alatt :-).

ibesz 2009.05.19. 08:21:04

A Csabának üzenném hogy: mélyreható vizsgálat, ha rémlik még vmi:))Sejtettem hogy egy percre sem szabadna szem elől tévesztenem:))
Te jössz haza Balázs? És hová mész vissza? Csak nem találtál vmi (ettől is) jobb:)helyet?:)))

demizson bobby 2009.05.19. 11:03:35

@bazsd: Beeeelga.
Amúgy meg tudod, hogy megbecsülöm a lóvét, és kizárólag italra meg a legújabb divatra költök.
süti beállítások módosítása