hungariansurfer

Kísérlet arra, hogyan lehet egy tenger nélküli ország lakójából szörfös, nemcsak a neten... meg egy kis ez, az, főleg lila.

Kemény landolás

2009.06.11. 23:55 bazsd

Túl vagyok az újabb repülésparán, egyre jobban bírom a magasságot, de ehhez nem tudok teljesen hozzászokni, főként, hogy a média tele volt az Air France 447-esének lezuhanásával. A két szakaszban megtett úton mindkétszer viharfelhőkön keresztül sikerült átrepülni, és Jerseyben a leszálláskor a szél érezhetően billegtette a gépet, így jó keményen értünk földet. Az ilyen dolgokat pedig a hasonló helyzetben lévők hajlamosak előjelnek venni, így én is. Most durván semmit sem látok az előttem lévő felhőktől, és közben remélem, h a tutiba landolok, és közben az alfelem is elbírja, amikor majd oda is jut a terhelésből.

Most a lehető leghamarabb kell vmilyen melót találnom, hogy fenn tudjak tartani egy albit, és kiköltözhessek a vendégházból, ami szélsebesen viszi a lóvét. Szorul össze a kicsi szívem, nem úgy, mint két hónapja, de így sem kellemesen. Szal, izgulok, kedves whoisme, ezért akad az agyamba a „zsákutca” (nagyon nem akarom, h ez a mostani utam az legyen, mégha én sem tartom annak a jelenlegi szakaszt), legalább annyira, mint első alkalommal, amikor 10 ezer méteren egy székkel és némi fémötvözettel a fenekem alatt 7-800 km/h-val suhantam. (Ma már inkábba a látvány köt le, de a fizika tárgyában szerzett ismereteim ellenére is fel-felötlik a kérdés bennem, h mi a fene tartja fenn azt a kb. 150 tonna súlyt).

Mindenesetre a sziget továbbra is gyönyörű, de más arcát mutatja itt az egyetlen városban, St. Helier-ben. Az emberek érezhetően mogorvábbak, sokkal kevesebb van abból a szívélyességből, ami a belső falvakban természetes. Valszeg azért is, mert a város tele van a hozzám hasonlóan munkát kereső portugál és lengyel vendégmunkásokkal, plusz a nyári szünetben zsebpénzért melózó diákokkal. (A tenger zúgását is némiképp tompítja pl. az autóforgalom.)

Az utóbbi két hétben, hogy tétnélküli volt a játék, könnyebb szívvel mászkáltam Budapesten és vidéken, rengeteg mindent sikerült elintéznem, de pl. olyan egyszerű dolgot, mint fénymásolat referenciáról, csak itt sikerült csináltatnom (10 másolat 2 font, kb. 700 ft).

Nagyon jó volt a Kertemben ismét látni Titeket! (Meg azokat is, akiket nem ott láttam.) Hajnalig nyúló beszélgetések - amelyeknek kötelező része a fejfájásig folytatott dohányzás - és megdöbbentő találkozások jelentik a legfontosabbat (PD-esk, Dani, Csilla, Gábor, Kinga..). Már majdnem el is gondolkodtam azon, h minek visszajönni, mert hiányozni fogtok, hiányozni fog az a nyelv is, amellyel a legtökéletesebben tudom kifejezni magam (főleg nőügyekben), de ha a nyelvet otthon leginkább csak nyekergésre tudom használni, akkor nem baj, ha kevesebb az alkalom. (Majd blogolok, hogy edzésben maradjak – Beszélni kevés magyar, élni sokat kis szigeten, szorri.)

A megérkezésem estéjén még lementem a partra, hogy ott szívjak el egy cigit, meg mindenféle magasztos, kitartásra sarkalló dologra gondoljak (Jú ken dú it! Dú it for lyorszelf! De elég csak az otthoni általános politikai és közhangulatra emlékeznem), ehelyett inkább aludnom kellett volna egy nagyot, mert az tényleg feltölt, és végre kipihenhettem volna az előző két hónap Jerseyt és az utóbbi kétheti magyarországi kalandozást.

7 komment

Címkék: meló para pénz albi kertem landolás hiányoztok

A bejegyzés trackback címe:

https://hungariansurfer.blog.hu/api/trackback/id/tr411180098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

demizson bobby 2009.06.12. 00:36:17

Haló, mérnök úr jelentkezik: azt a kb 150 t súlyt valamivel több,mint 150 t emelőerő viszi fel és kb ugyanennyi tartja fent. Ez pedig úgy keletkezik,hogy a szárnyak alakjának kiképeződése okán a szárny felett gyorsabban áramlik a levegő, ezáltal kissebb lesz neki a nyomása,és így a nyomáskülönbség miatt felfelé mozdul el a 150 t.
Ehhö persze jó gyorsan kell menni. Mozifilmekből (Airport sorozat) talán ismerős az átbukási sebesség fogalma. Na ugye ha a seb. nem éri el a kritikus értéket, akkor a repülőgép egy relatíve egy helyben álló vasdarab lesz, és leesik, akár egy golyóbis.
Ilyen eccerű.
engem inkább az érdekelne,hogy hogy az anyjukba hegesztik össze a szárnyat a törzzsel?! Mer ugye arra nem gyerekjáték erők hatnak....
Na mára ennyit tudtam rajtad lökni az áramlástan 2-es szigorlatommal.

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.06.13. 20:09:15

@demizson bobby: Ezt én értem, tanultam én is fizikát (így jár az én bölcsész indexembe is az áramlástan kettes), és rendszeres nézője voltam a Delta c. tudományos ismeretterjesztő szocreál sorozatnak (még annó Kudlik Juci nénivel), de hiába a magyarázat, attól még néha nehéz megérteni dolgokat, akár ezt a laptopot, amin épp pötyögök, még szerencse, h a használatnak nem feltétele a működés megértése :-).

kÁzmér 2009.06.14. 11:46:11

Köszöntöm a tisztelt megjelenteket virtuális tudományos konferenciánkon!
Mai témánk az aerodinamika... ;-)

Hogy mi minden nem merül itten fel kérem alássan! Nekem is szöget ütött már a fejembe a kérdés: hogy a picsába repül az a sok tonna vas??? Ráadásul egy műszaki végzettségű ismerősöm szerint maguk a fizikusok sem értik hogyan működik ez. (Ezt mondjuk nehezen hittem el neki, sőt: nem is...)
Maradva az experimentális élményeknél: jómagam több ízben repültem Góbé tipusú vitorlázó repülőgéppel (is), természetesen mint utas. Na ott igazán érzi az embör, milyen hihetetlen, hogy egy pár kiló vas és feszített vászon repül, sőt saját súlyán túl még kb 180kg-ot is repít! Volt szerencsém megtapasztalni az átesést (bizony, nem átbukás kedves demizson bobby - átbukni max az egyetemi vizsgán szoktak a deákok), na akkor egy pillanatra megérzi az ember, hogy sebesség nélkül darab vas a gép és beszarásközeli élményben leszen része....Bandi, az oktatópilóta aki vezette a góbét, mindíg azzal nyugtatja meg a pácienseket: Nyugi, még egy gép se maradt fenn!(...) Áramlástan 2-es? Megkapom?

whoisme 2009.06.14. 12:18:43

Bizony izgalmas mi minden téma merül fel... bazsd, pedig pont most hozta elő evvel: "de hiába a magyarázat, attól még néha nehéz megérteni dolgokat, akár ezt a laptopot, amin épp pötyögök, még szerencse, h a használatnak nem feltétele a működés megértése :-)." Pierre Bourdieu - fene a bölcsész agyakba, egy francia szociológusról van épp szó - Gazdasági tőke, kulturális tőke, társadalmi tőke c. írását. Mely pont azt példázza, h nincs szükségünk inkorporált tudástőkére (elsajátított tudás)ahhoz, hogy egyszerű userek lehessünk, csak akkor az a bizonyos gép számunkra egyszerűen objektivált tőke (egy darab értékes műanyag szilicium és még mittomén micsoda), nem pedig vmi több.

A Deltának egyébként én is nagy fogyasztója voltam, ma is fülemben cseng zenéje, ha megemlítődik... =D

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.06.15. 02:03:06

Itt egy kemény konfernszié, ám half drank, about flying, szóval jövök egy poszttal hholnap, ami már félkész, ekárcsak én! God belssz mí and lyú! uhhh...

kÁzmér 2009.06.16. 13:55:14

Lyúly, de pilyás itten walaky! ;-)

demizson bobby 2009.06.17. 14:42:58

Füli: köszönöm, hogy kijavítottál. Gyakorlatilag az történt, hogy más szóval akartam mondani ugyanazt, hogy lássátok a szavak mestere vagyok. Legközelebb maradok a lexikonban írtaknál. :)

Azért had példázzam: műszaki iskolákban
- "A" órán a kalapács=kalapács és x a jele.
- "B" órán a kalapács=szögbeverő készülék és y a jele.
- "C" órán a kalapács= nyeles suhintó és z a jele.
- "D" órán a kalapács=farúdra ékelt, acél erőátviteli eszköz és a jele w.

Egy jó tanár bármelyiket elfogadja, feltéve, hogy következetesen használjuk. ;)
süti beállítások módosítása