hungariansurfer

Kísérlet arra, hogyan lehet egy tenger nélküli ország lakójából szörfös, nemcsak a neten... meg egy kis ez, az, főleg lila.

Hullám alatt

2009.07.05. 23:11 bazsd

Mint minden közösségben itt sem lehet mindenkivel jóban lenni. Nekem sajna épp a közvetlen főnökömmel, a francia séffel vannak gondjaim. A magyar bulin, mert az is volt, azzal nyugtattak, h ne izguljak, mert minden szakács szar arc, és megveti a kipíket. Hát ez kevés magyarázatnak, és nem szeretem az általánosításokat – mégha élek is velük. (Ja, hat éve Cardiffban meló után odajött hozzám a főszakács, és közölte, hogy minden elismerését bírom, kezet fogott velem, és sok sikert kívánt a további dolgaimhoz.)

Brúnónak az a baja, teszem fel, h nem vagyok, és Maciej sem, az a 24 éves energiabomba, mint Florin, de azért a szart is kipréseljük magunkból. Plusz ott vannak a kommunikációs nehézségek. Általában az ’e’kcetussal beszélőket, akik tanulták a nyelvet, azokat jobban megértem, mint a natív ingliseket, mi viszont a konyhában állandó zajban melózunk, és a drága Brúnó mikor siet, akkor persze hadarni kezd, de ezek a nehézségek alapvetően kezelhetőek voltak eddig. Az arc meg hatalmas poénhegyeket gyárt a közös staff brékfasztok alkalmával.

(Maciej, Cora, James, Danny, Irina, lounge-ban)

Amúgy meg hiába kérdeztem, hogy mit tanácsolna az általában hatékonyabb meló érdekében – főként nem megértés tekintetében, mer az világos, h más tészta -, inkább általános, szinte kitérő választ adott. Pl. h gyorsabban kéne megértenem őt. Igen, és munka? Áhh hagyjuk… Ja, ha lekapcsolná a ventillátort és a gépeket én meg elzárnám a zubogó csapot, akkor elsőre is megértem, ha a konyha másik feléről átkiabál, hogy hozzak három zacskó fagyasztott csipszet és szoszidzsot.

Amivel felbaszott rendesen az az volt, h pár napja az egyik edénnyel, amiben szárított kenyér volt, közeledett felém, és fölényesen közölte, íme, a bizonyíték arra,h nem takarítok rendesen, mert a cucc az egyik asztal alatt volt, és szólnom kellett volna, h szokatlan tárgyat észleltem a konyhában. Hát nekem nem volt szokatlan, mert kenyeret otthon is szárítunk, és észleltem is az ojjektumot, amit közöltem, mire az volt a válasza, h akkor is szólnom kellett volna, mert nem odaillő a tárgy. Ti egyébként meg hol a f.szomban szárítanátok kenyeret, ha nem ott ahol nincs útban?! (költői a kérdés) Legközelebb majd felhívom a figyelmét, h répát, potátát és egyéb, nem konyhailag nem adekvát élő organizmust fedeztem fel a hűtőben. Na jó, mégsem rúgatom ki magam ilyem hülyeséggel, csak leírtam, mer most így jobb nekem.

Tegnap volt a második Jersey Magyar Találkozó a tengerparton, ahol három bográcsban főttek a legjobb gulyások és perkeltek. Kb. 50-60 arc jelent meg, először ráakadtam három lengyelre, a mai White Party magyar DJ-re („Máj hóm iz ellé, kicsit törni magyar, mer élni kinn. Amúgy Torontálfalvi Bendegúznak hívnak, csak ezzel a névvel nehéz befutni külföldön.”), majd a buli közepén három angol csajra (közülük kettő eredetileg skót, de jól érthetően beszéltek), és még egy görög gyerek is feltűnt, akivel kb. 2-3 percet csevegtem, és nem tudtam rájönni, hogy vagy az erős akcentusa miatt ködös mindaz, amit mond, vagy pedig valami erős drog befolyása alatt áll. Vagy végső esetben nálam is kőbölcsészebb, esetleg a három egyszerre.

(Máriusz)

Szal örültünk a szíves fogadtatásnak, télleg volt minden földi jó, ami egy hazai konyhában akad. Íze volt az ételnek! Ha vk már megtapasztalta a brit konyhát, akkor az tudja, h itt az alapanyagokon mellett a fűszereket nem igazán használják – legfeljebb kiteszik az asztalra, h használd kreativitásod sugallatár a borsot meg a sót. Pl. láccatra guszta, zaftos, gyönyörű barna szószban úszó pöri előtted a tálban, és az első harapás után nyúlsz is a fűszerekért. Na, itt ilyen gond nem volt. Az elfogyasztott sörök, és hazai lakodalmas pop-rock ikonok (Bódi Guszti, Fásy Ádám(?), Louise dö Vedingszelebrésön és mintha Pataki „Edda” Attilát is felismerni véltem volna) teremtette miliőben elkezdődhetett az ismerkedés, és a nemzeti karakterünket jellemző elzárkózás is hamar eltűnt.

Sikerült néhány igazán jó arccal találkozom – de nem nevesítek most senkit -, mint kiderült, az általam megkérdezettek többsége nem kötődik különösebben erős kapcsolatokkal a helyi esztablismenthez. Ahogy én is, a legtöbbünk szállodázik, kipíként, house keeperként (vagyis rendben tartja a hotelszobákat) illetve eladó. Azért csüggedésre semmi ok, Jersey a miénk lesz, van emberünk már a HSBC banknál (nem kipí!), idén az év kiváló dolgozója címet kapta!!! (Kicsit elkalandozva honfitársaink sikereitől erről az jut eszembe, h a kapitalisták a legszocibbak, nem csodálkoznék, ha március 21. is Bank Holiday lenne náluk – ez volt a Magyar Tanácsköztársaság világra jövetelének napja.) Nem mintha azt szeretném, h a jó Brúnó simogassa meg esténként a buksimat, h te magyar gyerek ez igazán jó meló volt, de azért nekem sem esne szarul, h miután kidolgoztam a belem, szétsavaztam a kezem, ne baszogatással zárjuk be a konyhát. Kár, hogy a számok birodalmába csak külön kísérettel léphetek, így a pénzügyi vonalnak lőttek.

(A csajok a száradó ruhák közt)

Amúgy meg Csabival éretek egyet, mert természetesen a potáta kommandó is megjelent, h aki itt van az már tett vmt, h a maga erejéből változtasson a sorsán. Úgyhogy bártan veregessük meg a saját vállunk!

Ma megpróbáltam végre szörfözni. Nem sikerült. Enyhén dehidratálódott állapotban érkeztem a partra, ahol a hullámok már elég közel voltak falakhoz, a víz meg tele szörfösökkel, így megnyugodtam, h ezt nem kell erőltetnem. Inkább csak úsztam és Béjvaccsot játszottam, mezítláb futottam 1-2 km-t a parti homokban, mert olyat még nem csináltam, a melleim meg csak lobogta…

Azért beúsztam a kellemesen melegnek mondható 16 fokos vízbe, nem is éreztem, hogy két perc múlva leállna a szívem, mint legutóbb. Ami para volt, hogy a dagály miatt egyre nagyobbak voltak a hullámok, és egyszerűbb átúszni alattuk natúrban, mint szörfdeszkával, de ahogy alábuksz egy kétméteresnek egyszercsak elsötétül a víz, mert a feletted lévő tarajok leárnyékolják a napot, aztán meg a hullám háta felszív, csak hogy tudd ki itt a főnök.

Oké Brúnó, holnap folytatjuk…

(Most néztem a rotát, holnap méntenansz dzsob, kedden day off, úgyhogy legközelebb szerdán randizok Brúnóval.)
 

21 komment

Címkék: konyha szopás brúnó

A bejegyzés trackback címe:

https://hungariansurfer.blog.hu/api/trackback/id/tr891228743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

demizson bobby 2009.07.06. 12:59:36

-Breko-breko, Brunoá! Houston is speakin'!
-BrekauischBrano.
-We got problem Brunoá.
-Shid fágh shid, im cukin', wádáfágh?
-Dry bread is detected under the table.Dry bread is detected under the table.
-Shid fágh shid. Bááááázs!
-Do you copy it?
-Báááááázs! Shid. Yeah, roger.
-Bázs, wádáfágh isch da undar da tébl, whád?
-Ümmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.
-Hódijaklín da kitchan?
-Ümmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Sorry, i cant hear you becouse i put potatoe in my ears.
-Jar dedh!

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.07.06. 19:38:51

@demizson bobby: a végén még kiderül, h ismeritek egymást, és én egy nagy konspirációs tevékenység áldozata vagyok, és mielőtt az őrülettől hajtva levetném magam egy toronyház tetejéről, hirtelen kifeszül alattam egy hatalmas légpárna...
Ahhh, mindjárt gondoltam!

balojazz 2009.07.06. 23:43:47

Egy animációs film ismertetőjének parafrázisa jutott a ujjamba.

Bazs, a kis magyar nap mint nap életét kozkáztatja egy első osztályú ***-i étteremben, mert imádja a finom ételeket, s mindemellett hő vágya, hogy egy napon valaki legyen belőle. Édesapjának és tesvérének ez nem nagyon tetszik: szerintük egy magyar éljen normális életet, ami többé-kevésbé ki is merül a szemétben való turkálásban, és az ott talált élet elfogyasztásában.
A család feloszlása nem opció, de kinek van igaza? Annak, aki a veszélyes, de jobb életet szeretné, vagy azoknak, akik a könnyű, de alacsonyabb színvonalú életet választják?
Mindent egybevéve a Hungarian Surfer egy lendületes, mély benyomást keltő történet az emberi szenvedélyről, az akaraterőről, ami hajt, hogy álmainkat valóra váltsuk, míg az egész világ ellenünk van. Nem csak gyermekeknek ajánlom!

Ooops, egy másik animációs film ismertetője (átköltés nélkül):

A film arról szól, hogy az antarktiszi lakhelyéből ki akar emelkedni az ott a szörfőrülete miatt lenézett pingvin. Hogy, hogy nem, bekerül egy szörfversenyre stb. Nem a történet a lényeg, hanem az elmesélése. Egyrészt fogtak egy enyhe Karate Kid sztorit, de a jó oldalon ragadták meg, aztán nyakon öntötték a dokumentarista hangulattal.
Ez utóbbi az, ami miatt kiemelkedik most a többi közül. Hogy is mondjam, tudjátok, amikor interjúszerűen, visszaemlékezve beszélnek dolgokról a szereplők. "Z olyan volt..." "Ezt meg azt csináltam akkor". És mindezt olyan apróságokkal, hogy belógó mikrofon, néha szereplővé tett forgatóstáb, akik a kamera mögött felnevetnek. Ilyesmi. Mondom, ez adta meg a szórakoztató pluszt, az utolsó cseppet a mosolyokba.
Azon kívül meg egy feelgood film. Persze arcba tolt mondanivalóval, de el tudtam neki nézni könnyedén, mert a vigyor az arcomon valahogy végig ott volt. Az aranyos kis pingvinek interjúitól kezdve a bolondos geeken át a pattogó főhösig mindenki mosolyt váltott ki.

A szövegek valódi ismertetők a zinternetről. Nekem az életről filmek jutnak eszembe.

demizson bobby 2009.07.07. 07:42:31

@bazsd: na azé nem vagy te egy májkel dáglesz, bár állítólag a nagy sportolóhaverja az a spárgás csávó a vandamm is valami étterem környékén ólálkodott, mikor felfedezték a körbepörgőrúgását.
Vagy csak ráflesseltél a bugyisnénire?
Nem csodálnám, elnézve a fenti csöcsöket.

demizson bobby 2009.07.07. 08:22:05

Mindennapi filmcsemege (Balojazz nyomán haladva):
www.imdb.com/title/tt0093341/
www.imdb.com/title/tt0243218/

és amúgy Abbas Kiarostami művei általában.

TÖLTSETEK!

demizson bobby 2009.07.07. 10:57:45

@Fülí:
és persze főleg Bazsnak:
www.youtube.com/watch?v=5fQyz_aecNc&NR=1

ez pedig mindenkinek, értsd: mindenkinek:
www.youtube.com/watch?v=rzsfIA3YKvs

imádnivaló befejezéssel.

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.07.07. 13:43:59

Srácok, lassan kirakhatom a 18-as karikát a blogra :-)!

demizson bobby 2009.07.07. 22:44:08

@bazsd: tekintve a félmeztelen túlsúlyosférfis showt a tv-ben......egyetértek.

pecsi.h.zoltan (törölt) 2009.07.08. 08:30:54

jaj balázs, hát miféle munkásöklöd van neked? üsd fejbe ezt az öntelt hólyagot, te büszke sztahanovista www.youtube.com/watch?v=tY7JHXx0HQw

addig örülj, amíg a kajátba nem csempésznek erőspaprikát meg tudom is én mit, vannak szépféle vicceik :)

demizson bobby 2009.07.08. 12:08:36

@brook: jájj az a kurva politika.

demizson bobby 2009.07.08. 12:12:24

@bazsd: Baázska, brook nyomán a legközelebbi szárazcipós összecsapásnál tegyél a levesedbe egy talicska aprómajmot, aszt kérdezz vissza, hogy hogy a vérbe főzöl te olcsójános (John Cheap)?

demizson bobby 2009.07.08. 16:16:21

őrült pörgés van ma: aki ezt homar.blog.hu/2009/07/08/nem_atveres_a_legendas_internetes_turavezeto nem olvassa el az ......hááááhhh az nem fog vihogva sírni.

demizson bobby 2009.07.08. 23:20:18

@bazsd: háde balázska, ilyen sztorit a montipájton se talált ki. ne kamuzzá nekem, hogy ez így ok, teeeeeeee

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.07.09. 01:15:34

@demizson bobby: nem mondom, h hundertprocent kóser, de ha már elfogdta vk a feltételeket, akkor utólag ne mászkáljom már az apeh-hez, márpedig ha befizetted, sőt, furcsa mód, de élvezted is!, akkor elfogadtad. Az mindenesetre érdekel, h a viccmesélés, az ijesztgetés és a beszélgetés milyen TEOR szám alatt fut...

Phil Co. 2009.07.09. 04:38:08

Hát, Apa, penge, azért arrafelé kezd cizellálódni a kizsákmányolás! Ott sehol egy potátista kongresszus, még egy nyomorult kíper internacionálé sincs, elvétve sem, de ez nem is csoda: nálatok megosztják a proletariátust, megtörik nemes osztályelszántságát a korrekt keresettel meg munkakörülményekkel, a rusnya tőkések! A végén még behúzzák a csőbe a melóst, és a tisztes osztályelnyomást is hanyagolják, oszt' mi marad, amiért forradalmat vívjunk?! (-.
Belekezdtem magam is a műfajba, bár másra pendítem, de ezen a provincián ez nem csoda. Nem vetélkedhetem az élménygazdagságban, nekem még táncosnő-főnök sem jutott, nem csoda, ha mindig csak zsörtölődöm! Ha érdekel:
holnapjaink.blog.hu
Ha francia nyelvleckéket akarsz, hogy a XIX. század klasszikusainak veretes nyelvén küldhesd a 3,1415926csába a megfelelő személyt, esetleg némi Prousttal jegecesítve a nyelvi rétegeket, szólj, küldök anyagot! Bár, ahogy a képeket nézegettem, a francia nyelvleckét inkább a Moulin Rouge táncosnőjétől érdemesíthetnéd...
Finomakat, amice, sok jó bambit, ha már a sörök angolok!

demizson bobby 2009.07.09. 10:16:36

@bazsd: wázze, te se fogod a lényeget. ha végigolvastad volna tudnád, hogy mitől kell hanyattdűni.... elszomorító.

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.07.10. 20:18:04

@Phil Co.: Köszi, megérdemelné, h magyarul küldjem el a picsába, mert azt nem érti, de sejtheti, h hová a faszba küldöm, hadd frusztrálódjon egy kicsit az a hisztimajom - tegnap is amit rendezett, huhhh... Majd posztban lehet megírom az újabb kalandjaim kedvenc séfemmel.

bazsd · http://www.hungariansurfer.blog.hu 2009.07.10. 20:20:25

@demizson bobby: Még jó, h nem mindenki ugynaúgy műkszik szinaptikailag, mint te. Mer akkor még több okos megmondóember osztaná az eszet :-)

demizson bobby 2009.07.10. 23:03:39

@bazsd: én nem megmondóember vagyok, hanem az ember, aki megmondja.
Erre mondj valami mondósat.
süti beállítások módosítása